”Fängsla dina läsare” av Catrine Tollström

Jag var full av iver när jag skulle ta till mig  kunskaperna i denna bok. Allting var inte nytt för mig och sådana delar segar man sig förbi en aning men ju längre in jag kom desto mer hade boken att erbjuda.  Hade man kunnat ge boken 4,5 så hade det stämt helt överens med mitt omdöme men då den är närmare en femma så får det bli det. Jag ger ”Fängsla dina läsare” en femma också för att att så mycket i boken handlar om gestaltning och det var precis vad jag är ute efter. En hel del handlade om spänning vilket jag faktiskt också är ute efter då jag skriver en berättelse som är inom den genren.
Många andra tips om ”undertexter” och ”planteringar” och konkreta exempel på hur en text ser ut ”före” och hur den kan bli ”efter” vilket jag uppskattade. .Boken är intressant uppbyggd med författare som gästskrivare. Nu ska jag skynda mig läsa bokens ”Lillassyster” ”Överaska dina läsare”. 

Boken finns på Bokus och Adlibris

 

Lämna en kommentar